Caught in between

Standard

Sunt într-un proces de negare şi totodată, acceptare a realităţii. Peste o lună şi o zi o să fiu majoră. 18 ani. E incredibil cât de rapid a trecut timpul, cât de neiertător e şi, câte amintiri înglobează în esenţa lui. Când suntem mici nu ne dorim decât un singur lucru: să creştem. Să creştem cât mai repede posibil şi să fim independenţi. Să ne facem de cap. Să ne distrăm. Cu cât trec anii peste noi şi efectiv, creştem, ne dăm seama că lucrurile nu stau tocmai aşa. Se înmulţesc grijile şi obligaţiile, timpul de distracţie se micşorează văzând cu ochii.

Când eram mică îmi făceam o mulţime de planuri cu lucruri pe care urmează să le fac după ce împlinesc 18 ani. Privind înapoi cu un ochi matur, îmi dau seama că multe nu am cum să le marchez ca fiind rezolvate. E practic imposibil. Copil fiind, îţi faci o mulţime de idei şi percepţii despre ce înseamnă maturitatea şi cum anume trebuie să te comporţi ca să fii adult. Pragul de 18 ani reprezintă o perioadă într-un timp mitic, parcă decupat dintr-o legendă.

Acum însă că sunt atât de aproape de a-mi atinge „scopul” parcă vreau să mă întorc. Vreau să mă teleportez în zilele scăldate în soare de vară, în care nu aveam nicio singură grijă. Singurul lucru care să mă pună în impas să fie faptul că am epuizat toate jocurile posibile şi că ziua nu va fi îndeajuns de lungă să le joc pe toate. Vreau să mai gust o frântură din inocenţa aceea a copilăriei, să mai simt parfumul zilelor trecute a poveştilor spuse de bunica şi să-mi mai aud râsul de copil naiv şi necunoscător.

Însă ştiu că nu se poate. Aşa că tot ce-mi rămâne este să mă bucur de tinereţe, de faptul că sunt sănătoasă, că-i am pe ai mei lângă mine să mă ajute şi să mă sfătuiască, şi că am prieteni adevăraţi în care pot avea încredere.

În fond şi la urma urmei, „18” reprezintă decât un număr. Nu reprezintă nici sfârşit şi nici început, poate doar startul spre o nouă direcţie. Şi prilej de petrecere. Şi motiv de celebrare a vieţii.🙂

Lasă un răspuns

