Basm matematic (modern version)

Standard

Se spune că odată ca niciodată, demult tare demult, exista o familie frumoasă, numeroasă şi la pungă groasă. Bine, putem să ştergem ultima parte. Vă spuneam că există o familie frumoasă, nu? Ei bine, această familie avea doar 3 membri sau mai exact, membre căci toate erau de gen feminin.

Prima şi cea mai importantă era mama tuturor, dătătoarea de viaţă, inegalabila şi totodată egalabila, doamna Matematică. Cu siguranţă mulţi strâmbaţi din nas la auzirea ei sau, şi mai rău, fugiţi de mâncaţi pământul din calea ei. Însă doamna Matematică este blândă(cu cei din clasele mici şi chiar grădiniţă), e o provocare(pentru cei de la gimnaziu) şi o adevărată mâncătoare de suflete(pentru elevii de liceu, mai ales pentru cei de la profilul uman).

S-o lăsăm un pic pe doamna Matematică în pace şi să vă povestesc despre celălalte membre, atenţie că am zis MEMBRE, ale familiei. Acestea nu sunt nimeni altcineva decât frumoasele ei fiice siameze separate la naştere, Algebra şi Geometria. În timp ce Algebra a luat ecuaţiile, funcţiile, logaritmii şi absolut tot ceea ce ţinea de acestea, Geometria a luat formele, corpurile, teoremele, paralelele, unghiurile şi chiar şi axiomele.

De aceea fericirea nu poate domni în casa familiei doamnei Matematică. Cele două surori se află într-o interminabilă ceartă deoarece se consideră neîndreptăţite:

– De ce l-ai luat tu pe Pitagora? De ce?! De ceee?! Ştiai bine că îmi plăcea de el, ţi-am zis bine când eram la mama în burtă, însă tu m-ai trădat! zbieră nervoasă domnişoara Algebră.
-Poftim? Tu crezi că eu l-am vrut? Crede-mă că ţi l-aş da în momentul acesta dacă aş putea!

Ţipetele o trezesc din somnul ei de frumuseţe pe doamna Matematică, venită târziu acasă, căci fusese la o întâlnire cu un domn foarte bogat din lumea interlopă. Doamna Matematică îl vrăji din prima clipă cu vastele ei cunoştiinţe în domeniul contabiliţăţii şi economiei.

– Ce-i cu gălăgia asta?! spuse frustrată doamna Matematică. Nu ştiţi că mami e obosită căci aseară a avut un „date” foarte important? Algebră, iar te chinuiesc amintirile ca pe ăia de la 3 Sud-Est?
– Nu mami… noi nu ne certam. Ţi se pare.
– Minte! sări deodată Geometria precum o oală sub presiune. Iar dă vina pe mine pentru că MIE mi-au dat doctorii la separare pe Pitagora şi ea a rămas cu ecuaţiile.
– Dragele mele, fetele mele, lumina plusurilor şi minusurilor mele, nimeni nu e de vină aici decât eu. Eu le-am spus doctorilor cum să vă despartă, pentru a vă putea diferenţia. Aşa că daţi vina pe mine!

Şi oftă. În cameră se lăsă o linişte de maxim 30 de secunde, după care doamna Matematică spuse senină:

– Mă bucur că am lămurit-o şi pe asta. Mă duc înapoi la somn. Deseară am o întâlnire incendiară cu milionarul. Vă zic eu: nimeni nu mi-a mai rezolvat ecuaţiile în modul în care mi le-a rezolvat el! Ah sfinte Euclid!

Cele două fete au rămas blocate. Credeau că ecuaţiile mamei nu aveau soluţie!

One response »

Lasă un răspuns

