Lucruri simple :)

Standard

Nu ştiu câţi dintre voi aţi văzut filmul Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain, cei care l-aţi văzut vă felicit, cei care nu, ce mai aşteptaţi?! Nu o să vă zic prea multe despre el, căci nu vreau să-i stric farmecul. Tot ce pot spune este că acest film este unul care celebrează lucrurile simple, mărunte, lucrurile pe care adeseori nu le observăm dar fără de care nu am putea trăi. Întreaga idee a filmului este una genială, iar povestea este una pe măsură.

Un lucru care mi-a plăcut în mod deosebit este maniera în care fiecare personaj este prezentat. Naratorul expune câte o serie de 3 lucruri care le plac personajelor şi 3 lucruri care nu le plac. Nu vă gândiţi la lucruri complexe sau fabuloase, ci mai exact la micile bucurii sau „tristeţi” pe care viaţa ni le prepară fiecăruia.

O să dau exemplu pe Amélie:

  • Îi place să se uite la feţele oamenilor în întuneric, când este la cinematograf.
  • Îi place să observe detalii pe care nimeni nu le observă. (count me in here! :D)
  • Nu îi place când şoferii din filmele vechi americane nu sunt atenţi la drum.
  • Îi place să îşi bage mâna într-un sac cu seminţe. (count me here too :D)
  • Îi place să spargă crusta de crème brûlée cu vârful linguriţei.
  • Îi place să spargă suprafaţa apei cu pietre; e tipul acela de aruncare în care piatra recidivează ca să zic aşa, balansându-se pe suprafaţa apei.

Ceea ce o să vă provoc eu pe voi acum este să întocmiţi câte un set de 3 lucruri simple care să plac şi 3 lucruri care nu vă plac, după modelul lui Amélie. Provocarea asta este în special pentru Adi şi Taisia.😀 Iar dacă tot v-am provocat pe voi, e timpul să mă provoc şi pe mine, nu? So my list would go a little something like this:

Îmi place:

  • Sentimentul pe care îl am atunci când descopăr o melodie nouă care să-mi placă, mai ales dacă e de la radio sau tv. Sentimentul acela pe care îl am atunci când mă împiedic practic de o melodie absolut superbă, pe care o ascult până la epuizare, până descopăr înţelesurile ascunse ale versurilor sau până le învăţ pe de rost.
  • Să mă uit la filme cheesy de dragoste la tv şi să mă emoţioneze atât de tare încât să-mi dea lacrimile.(da, sunt emoţională :)))
  • Să mănânc ciocolata încet, înceeet, astfel ca plăcerea să dureze mai mult.
  • Să se joace cineva în părul meu, mă relaxează.

Nu îmi place:

  • Când îmi îngheaţă obrajii iarna şi simt că nu mai pot vorbi.
  • Când fac un balon din gumă de mestecat, se sparge şi mi se lipeşte guma de buze. :))
  • Când cineva lasă uşa deschisă – e ca şi cum mi-ar invada intimitatea.

Bineînţeles că listele ar mai putea continua, însă o să mă opresc aici pentru că nu-mi mai vine nicio idee momentan.😀

4 responses »

Lasă un răspuns

