Tu câte defecte ai?

Standard

DEFÉCT, -Ă, defecți, -te, s. n., adj. 1. S. n. Lipsă, scădere, imperfecțiune materială, fizică sau morală; cusur, meteahnă, neajuns, beteșug, hibă.  Deranjament, stricăciune care împiedică funcționarea unei mașini, a unui aparat.  Ceea ce nu este conform anumitor reguli stabilite într-un anumit domeniu.  Dezavantaj, inconvenient. 2. Adj. Care s-a defectat, s-a stricat; care are un defect (1). – Din lat. defectus, germ. Defekt.(sursă: DEX ’98)

Defecte. Ne este atât de greu să vorbim despre ele şi este de înţeles. Atunci când facem cunoştiiţă cu o persoană pentru prima dată, dorim ca aceasta să ne afle numai calităţiile, lucrurile care ne plac şi lucrurile la care suntem buni. Nu, nu vrem ca celălalt să afle vreun lucru rău despre persoana noastră. Ne place să ne ascundem după o mască falsă, creată doar din părţile noastre bune. Dar orice lucru are două părţi. Faţada străluceşte, însă spatele este prăfuit şi ruinat.

Ce-ar fi ca atunci când avem ocazia să cunoaştem o persoană nouă să ne prezentăm doar cu defectele? Oare cum ai reacţiona tu daca cineva ar veni la tine şi ţi-ar spune: „Bună, mă numesc X şi sunt gelos, orgolios şi posesiv. Spun că nu-mi place minciuna, de fapt, o urăsc, însă şi eu mint. Mint când trebuie să-mi apăr interesele. Fac promisiuni pe care nu le pot ţine şi îmi este greu să rămân fidel. Nu am prieteni pentru că le-am tras clapa tuturor. Vrei să fii tu prietenul meu?”. Ai vrea să cunoşti o astfel de persoană?

Nu, nimeni nu ar vrea. Însă o cunoaştem. Îi cunoaştem. NE CUNOAŞTEM. Nu vrem să ne ştim înconjuraţi de persoane defectuoase, ne place tot ce e bun şi frumos. Mai ales frumos. Un pahar de firmă ciobit tot timpul va fi mai frumos decât unul simplu, intact. Ne atrag lucrurile sclipitoare, care ne încântă văzul, dar nu punem preţ pe calitate. Îmi aduc aminte de un episod din Copiii de la 402. O tipă le arată fetelor un măr roşu frumos la suprafaţă, însă mâncat de viermi şi putred în interior.

Vrem să fim fără cusur, să întruchipăm perfecţiunea absolută, vrem să fim asemeni zeilor. Însă niciodată un muritor n-a putut ajunge acolo, nici măcar în apropiere. De ce? Pentru că avem defecte. Însă tot aceste metehne ne diferenţiază unii de alţii. Combinaţiile de defecte pe care fiecare le avem prezente în perdeaua personalităţii noastre ne fac unici. Gândiţi-vă la această ţesătură a fiind una extrem de colorată, în care fiecare culoare deschisă reprezintă o calitate, iar fiecare culoare închisă reprezintă un defect. Priviţi-vă atent în interior, cu ochii minţii: cât de luminos este acolo?🙂

2 responses »

  1. Iată o adevărată lamentare existenţialst-filosofică. Asta e problema ce ii preocupă pe filosofi de inainte şi de după Hristos. Suntem imperfecţi şi o ştim cu toţii. Dar de unde ştim asta? Oare nu dintr-o conştintizare a unei perfecţiuni pre-existente? Oare răul nu e doar un bine, ei bine, care a devenit rău, intr-o evoluţie nenorocită? Suntem imperfecţi si ar trebui sa accedem spre perfecţiune, ea e ţinta. Nu doar filosofia inclina in direcţia aceasta, ci şi cele mai cunoscute si adoptate religii. Trebuie să tănjim pătimaş spre asta, nu spre o perfecţiune a noastră, ci spre perfecţiunea pre-existentă. Sunt peste măsură de bucuros sa văd că există persoane care mai cred in asta. Urmărim acelaş ideal, iar ceea ce ne face prieteni, este tocmai ţelul nostru comun. Peace

  2. :)) mda interesant,,,..
    eu intotdeauna mi-am scos defectele in fata.. si evident ca majoritatea s-au speriat si s-au inghesuit care mai de care spre iesire… am pierdut multi prieteni cu sinceritatea dar am castigat si mai multi… dc? ptr ca le-am lasat intotdeauna timp sa ma cunoasca … apoi si-au luat cu totii cunoscutii si au alergat inapoi spre intrare:d
    iar eu?.. eu i-am asteptat intotdeauna cu bratele deschise..

Lasă un răspuns

