Eurovision – Semifinală

Standard

Aseară m-am uitat şi eu la Eurovision, ca tot românu’ preocupat de viitorul „cultural” al ţărişoarei noastre momentan aflate într-o criză profundă. Dar lăsăm politica deoparte-cred că v-aţi săturat şi voi. Recunosc că la prima semifinală nu m-am uitat, nu pentru că nu am ştiu ci pentru că nu m-a interesant pur şi simplu. Oricum, melodiile care-mi placeau au fost toate aseară.

Trupa care a deschis show-ul a fost InCulto cu melodia East European Funk, una dintre preferatele mele. Melodia asta o ştiam de ceva timp, de pe vremea când m-a apucat febra Eurovisionului şi vroiam să văd melodiile participante. Din păcate lituanezii nu au reuşit să treabă mai departe, lucru care m-a supărat enorm. După cum ziceau şi userii de pe last.fm „Europe has no taste in music” şi intr-adevăr erau prea buni pentru acest concurs overrated oricum.

De aici încolo nu mai ţin minte ordinea exact, ci doar melodiile care m-au surprins într-un mod foarte plăcut. Aceasta sunt Danemarca(Chanée & N’evergreen – In A Moment Like This), Irlanda(Niamh Kavanagh –  It’s For You), Ucraina(Alyosha – Sweet People) şi eventual Turcia(maNga – We Could Be The Same).

Din comment-urile pe care le-am citit de pe Youtube am aflat că Germania este favorită anul acesta, cu melodia Satellites de la Lena. Am ascultat melodia însă nu mi se pare chiar atât de grozavă. Tipa e un fel de Amy MacDonald a Germaniei, are un sound uşor indie. Sincer, nu mi se pare cine ştie ce, om trăi şi om vedea! :))

Referitor la prestaţia României, eu zic că a fost destul de ok. Deşi melodia nu mi se pare extraordinară şi nici nu mă atrage, este cu mult mai bună decât cele din anii precedenţi. Vocea Paulei s-a auzit mult mai bine decât în finala României, nu a mai apărut la începutul melodiei efectul acela de „ţipăt”  căci altfel nu ştiu cum să-l categorizez. Multă baftă Paulei şi lui Ovi în finala de mâine, chiar sper să reuşească să obţină un loc fruntaş.

Sâmbătă se vor bate pentru primul loc în Eurovision Song Contest 2010 ţările: Azerbaijan, Spania, Norvegia, Moldova, Cipru, Bosnia şi Herţegovina, Belgia, Serbia, Belarus, Irlanda, Grecia, Marea Britanie, Georgia, Turcia, Albania, Islanda, Ucraina, Franţa, România, Rusia, Armenia, Germania, Portugalia, Israel şi Danemarca(în ordinea apariţiei de mâine seară).

2 responses »

Lasă un răspuns

