Povestea lui Făt-Frumos

Standard

De ceva vreme ne-a dat profa de română ca temă să scriem un basm modern. Astăzi am reuşit să-l scriu în sfârşit în Word, ca să pot să vă împărtăşesc şi vouă talentul meu scriitoricesc.😀

„Odată ca niciodată, demult tare demult, deşi dacă stai să te gândeşti mai bine ai putea zice că a fost chiar ieri,pe vremea când s-a descoperit cine a pus coada la prună dar şi cum se dă gaura la macaroană, a trăit o împărăteasă, care se numea, evident, Regina(fără aluzie la telenovelă). Era frumoasă, nu zic că nu, însă operaţiile de lifting şi şedinţele la bronzat îşi lăsaseră amprenta. Avea un păr blond platinat şi foarte lung, despre care n-ai fii ghicit niciodată era perucă.

Ea rămăsese văduvă în urmă cu 7 ani, 7 săptămâni, 7 zile şi 7 ore, însă doliu nu mai purta de mult. Ce-i drept, nici nu-i plăcea negrul. Împărăteasa a moştenit totul de la răposatul într-u Domnul Regele palate în Germania şi Franţa, case de vacanţă în Tahiti şi Bahamas, o cabană în Austria, maşini de lux şi 3 conturi bancare în Elveţia.
Regina avea un singur băiat, pe Făt Frumos. Acesta era un tânăr cam la 23 de ani, foarte înalt, avea un păr lung negru, foarte strălucitor(probabil se spăla cu Head & Shoulders), doi ochii căprui ciocolatii şi o privire care te făcea să te topeşti. Ar fi câştigat cu uşurinţă titlul de Mister Universe dacă ar fi vrut să concureze

Într-o zi mama lui îl cheamă la ea pentru a-i spune ceva important.
-Dragul meu, probabil eşti foarte uimit că vreau să vorbesc cu tine. Ştiu că n-am avut o relaţie apropiată cu tine şi că probabil crezi despre mine că sunt doar o snoabă care ar face orice să fie admirată. Şi ştiu că ar fi trebuit să stau să te ajut la lecţii în loc să mă duc la salon sau la fitness, însă am ţinut la tine totdeauna. Şi de aceea, poate îmi vei inţelege îngrijorarea.
-Dar mama… tu eşti încă foarte tânără. Ştii bine că de fiecare dată când merg cu tine la cumpărături lumea se uită la mine ca şi cum aş fi iubitul tău.
-Da dragul mamii… e adevărat. Însă m-am săturat de lumea asta mondenă, de prezentări de modă, de cocktail-uri şi toate cele. Vreau să încep să mă bucur cu adevărat de viaţă, vreau să am nepoţi care să alerge prin curte şi care să plângă când le e foame. Şi tocmai din acest motiv, vreau ca tu să-ţi găsesti aleasa şi să fi fericit. Să ştii că nu accept niciun refuz. Şi chiar din acest moment vreau să pleci în lume şi să nu te mai întorci decât cu o fată la braţ.

Deoarece nu mai putea să-i zică nimic mamei sale, Făt-Frumos se conformează. Plecă chiar în acea noapte. Luă primul avion la care găsi bilet şi se lasă purtat de destin. Norocul fu de partea lui, ducând-ul în Austria, unde familia lui avea o cabană. Nu mai fusese de mult aici, chiar îi era dor.

Într-o dimineaţă, chiar după ce s-a trezit, s-a dus în grajd. Acolo l-a revăzut pe caluţul lui din copilărie, Ghiţă. Amintiri începură să-i treacă prin minte, imagini-instant din perioada în care familia lui era unită, pe vremea când Regele înca trăia. Deşi Ghiţă era bătrân, era încă puternic. Aşa că Făt-Frumos îl încalică şi pleacă cu el la plimbare.
-N-ai mai trecut de mult timp pe aici Făt-Frumos. Am crezut că ai uitat de mine. zise căluţul.
-Nu am uitat de tine.. pur şi simplu n-am mai găsit niciun motiv pentru care să mă întorc.Nu ştiu, parcă o forţă mă ţinuse departe de acest loc.
Şi tot mergând ei aşa, lin, deodată aud un ţipăt puternic. Făt-Frumos se sperie şi îi cere lui Ghiţă să galopeze mai repede, ghidându-se după ţipete.

Şi tot mergând ei aşa, ajung într-o pădure. Acolo o văd, legată de un copac, pe Anya, o vecină de-a lui Făt-Frumos. Cei doi erau prieteni buni când erau mici, însă au pierdut legătura deoarece Făt-Frumos n-a mai fost în Austria de ani buni. Anya era o fată foarte frumoasă, avea un păr roşcat superb şi nişte ochi verzi ca trifoiul irlandez, care-i priveau duioşi pe Făt-Frumos deasupra obrajilor pistruiaţi.
-Făt-Frumos! Nu pot să cred că eşti aici! Păi.. mai ţii minte că atunci când eram mici ne spunea bunica să nu mergem în pădure deoarece aici se afla Zmeul? Ei bine, am decis(după mulţi ani) că asta era doar o poveste răsuflată şi aşa că am venit aici. Se pare că bunica avea dreptate. Zmeul m-a legat de acest copac, urmând ca deseară să mă facă soţia lui…
-Asta nu o să se întâmple niciodată! Şi zicând asta, Făt-Frumos scoase din buzunar briceagul primit de la tatăl său şi taie funiile care o legau pe Anya.

Însă, Zmeul chiar atunci se întorcea. Deoarece Făt-Frumos vroia ca totul să fie făcut ca la carte, îi spune Zmeului:
-Am venit s-o salvez pe Anya, aşa că ai la dispoziţie 3 variante: 1)mi-o dai vie şi nevătămată şi ne laşi să plecăm, 2) o să te bat măr dacă nu, iar 3) îl chem. Pe Solcanu şi te dau pe mâna lui. Ai nevoie de timp de gândire sau te-ai hotărât deja?!
-Hahaha! Tu chiar crezi că eu, temutul Zmeu din toate basmele, o să cedez în faţa ta, Făt-Frumos?! Chiar ai un simţ al umorului foarte dezvoltat. Mi-aş face de ruşine toata rasa dacă aş da bir cu fugiţii. Şi ca să nu fiu nesimţit, te las pe tine să alegi cum o să ne luptăm.
-Bun! zise Făt-Frumos. Atunci, vom juca “Piatră, Foarefece, Hârtie”. Cel care face 2 din 3 câstigă. Dacă eu câştig, o iau pe Anya şi plecăm iar tu nu e vei face absolut nimic. Şi dacă vei câştiga tu, eu mă voi retrage, lăsându-ţi-o pe Anya.
-Auzi că “Piatră, Foarfece, Hârtie”, se împrăştie Zmeul pe jos de râs. Bine Făt-Frumos, aşa să fie.

Aşa că cei doi încep să se “lupte”, iar spre mirarea Zmeului, care afirma că niciodată nu a mai pierdut la acest joc, Făt-Frumos câştigă. Iar pentru că Zmeul era un zmeu corect, îi lăsă pe Făt-Frumos şi pe Anya să plece.

Urmă apoi o nuntă mai ceva ca a lui Irinel şi a Monicăi, despre care s-a vorbit în împărăţie mai mult decât despre dispariţia Elodiei, unde toţi prinţii şi prinţesele şi-au etalat ţinutele de la Dior, Dolce & Gabanna şi Armani. Ei petrecură 3 zile, 3 nopţi şi 3 ore, conform obiceiului, apoi au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi.”

6 responses »

  1. Epic!! =))
    Si am avut rabdare sa-l citesc pe tot. :))

    Zmeul a legat-o de copac… cu sfoara. Asta nu e urban deloc. N-ai vazut in filmele cu Van Damme, cum sunt tantiile alea tinute prizoniere? In nici un caz legate de pom. :)))

Lasă un răspuns

