Politeţea – pe cale să dispară?!

Standard

Ieri, deşi ploua, am iesit pe afară cu vară-mea(cu pretextul că trebuia să cumparăm pâine). Străzile erau pustii, nici măcar un caine nu era pe drum. Doar frunze, frunze aurii de toamnă. Aaa da, şi maşinile blocate in trafic. Era destul de întuneric pe afară, însă era superb. Ploaia poate fi foarte melancolică şi, chiar dacă nu ne place s-o recunoaştem, ne place. De ce? Pentru că înseamnă atât speranţa cât şi deziluzie, atât vreme proastă cât şi vreme frumoasă. Fără ploaie, nimic nu ar fi posibil.

Şi ca să mă întorc la ceea ce am vrut să zic de la început… Ajungem la supermarket. Iau pâinea, o pun în coş şi începem să ne mai uitam pe rafturi să vedem dacă mai luam şi altceva. Am gasit undeva într-o lădiţa jos(parcă uitate) nişte caiete de muzică. Iau unul. În sfârşit mi-am cumparat şi eu caiet de muzică!!! Îl pun în coş şi ne întreptăm spre casa de marcat.

Acolo am avut ocazia să descopar o persoană super. Era foarte simpatică fata aceea şi sociabilă. De mult n-am mai văzut sau găsit pe cineva care să lucreze la un magazin şi să vorbească cu calm, respectuos, fără nazuri şi figuri cu clienţii. După ce-am plătit ne-a zis  „O seară perfectă”. La câţi dintre voi v-a fost urat acest lucru de către vreun vânzător? Mie una, foarte puţini.

Stiţi si voi sentimentul când intri întrun magazin iar vânzătorul/vânzătoarea se uită ciudat la tine, superioritate, de parcă ar vrea să zica „Ce-i mai trebuie şi la asta?”. Asemenea lucruri, pe mine cel puţin, mă determină să nu mai intru deloc în magazinul respectiv.

Puterea cuvintelor este foarte mare. De multe ori un singur cuvânt aruncat cuiva poate să doară sau dimpotrivă, poate să-i înveselească întreaga zi. Consider că e extrem de important să fim politicoşi cu toţi cei din jur, pentru că astfel ni se vor deschide porţi în viaţă.

Eu merg pe principiul „Mă respecţi, te respect” deoarece respectul în viaţa trebuie câştigat. De asemenea însă, orice persoană sau fiinţă merită să fie respectat. Am întâlnit mulţi oameni care vor doar sa fie prieten cu tine pentru că le convine sau în acest mod se va împrietenii cu prietenii tăi, pe care va încerca să ţi-i fure ulterior. Astfel de  lucruri însă ţin de etică şi de principiile fiecăruia în viaţă. De obicei, reuşesc să-mi dau seama ce fel de persoană e fiecare prin simplul fapt că îl văd cum se comportă sau cum gândeşte.

În încheiere, o să folosesc un citat care mi se pare foarte interesant : „Există o politeţe a inimii, e înrudită cu dragostea, din ea izvorăşte cea mai fireasca politeţe a manierelor. ” – Johann Wolfgang Von Goethe

Lasă un răspuns

